OFERTA NA OBSŁUGĘ INFORMATYCZNĄ W OPARCIU O STAWKI RYCZAŁTOWE ZA KONKRETNY ZASÓB INFORMATYCZNY
W ramach usługi klient otrzymuje:
- Zapewnienie stabilności pracy Zasobów i Bezpieczeństwa Informatycznego infrastruktury.
- Zapewnienie określonego poziomu ciągłości pracy Zasobów - sprecyzowanego Czasem Reakcji i/lub Czasem Naprawy (przestoju) - w ramach Dyspozycyjności.
- Zapewnienie ochrony Danych Użytkownika, przed zniszczeniem i uszkodzeniem.
- Pomoc techniczną oraz reprezentację techniczną, wobec producenta sprzętu bądź oprogramowania.
Realizacja zadań odbywa się w zakresie wybranym przez Zleceniodawcę osobno dla każdego Zasobu: poprzez profilaktykę:
- monitorowanie;
- administrowanie;
- serwisowanie;
- doradztwo i przekazywanie zaleceń w zakresie podnoszenia stabilności i bezpieczeństwa;
a w razie Awarii lub naruszenia Bezpośredniego Zagrożenia bądź Utraty Bezpieczeństwa Informatycznego, poprzez Interwencje:
- od strony programowej;
- od strony sprzętowej;
w określonym:
- Czasie Reakcji i/lub Czasie Naprawy, w ramach Dyspozycyjności.
Przed rozpoczęciem stałej obsługi informatycznej wymagane są:
- Szczegółowa ewidencja zasobów (specyfikacja sprzętu i oprogramowania) przynajmniej tych, mających być objętymi umową. (**
- Audyt techniczny (zarówno pod kątem sprzętu jak i oprogramowania) zasobów (jeżeli już działają w infrastrukturze). (**
- Selektywny audyt bezpieczeństwa IT w zakresie zapewniania dostępności i rozliczalności).(**
- Rozpisanie ról i pełnionych funkcji zasobów. (**
- Konsultacje i doradztwo (w oparciu o wykonany audyt). (**
- Wstępne przystosowanie zasobów:
-
- niezbędne naprawy i konserwacje;
- instalacja i ponowna konfiguracja systemów „od zera”, dla zasobów objętych Czasem Reakcji i/lub Czasem Naprawy (o ile nie zostały przeprowadzone wcześniej przez Wykonawcę);
- przygotowanie do monitorowania i administrowania;
- ewentualne modernizacje i inwestycje, mające na celu: obniżenie ryzyka wystąpienia awarii i utraty danych, skrócenie czasu reakcji na awarię i/lub przywrócenia do działania infrastruktury, a w konsekwencji możliwość obniżenia kosztów ryczałtu (np. uzupełnienie o brakujący sprzęt czy oprogramowanie, wdrożenie automatyzacji backupu, wdrożenie możliwości połączeń zdalnych VPN, konsole do obsługi serwerów, oprogramowanie antywirusowe z funkcją nadzoru przez konsolę, sprawne i poprawnie skonfigurowane zasilanie awaryjne, zapasowe łącze Internetowe, itp.).
- Audyt całej infrastruktury informatycznej pod kątem bezpieczeństwa IT (wymagany także do opracowania / zweryfikowania Polityki Bezpieczeństwa Informatycznego).
- Audyt legalności oprogramowania (zakupione oznacza możliwość legalnego posiadania ale nie zawsze użytkowania!).
- W efekcie powyższych audytów, wprowadzenie stosownych zabezpieczeń, poprzez zmiany konfiguracji, modernizacje i inwestycje oraz uzupełnienie wymaganych licencji lub zmiana oprogramowania.
Opcjonalnie:
**) informacje i ustalenia, wymagane do przedstawienia indywidualnej wyceny w danym zakresie (podstawowym bądź opcjonalnym).
Uwaga! Możliwość podjęcia się opieki danego zasobu, może zależeć od jego specyfikacji.
Inne opcje:
1) Uproszczony wariant umowy serwisowej, oparty o opłatę za gotowość do podjęcia Interwencji i pakiety godzin
3) Współpraca doraźna - stawki za roboczogodzinę - opcjonalnie pakiety kwotowe