OFERTA NA OBSŁUGĘ INFORMATYCZNĄ W OPARCIU O STAWKI RYCZAŁTOWE ZA KONKRETNY ZASÓB INFORMATYCZNY


Ten wariant umowy serwisowej, został stworzony na bazie wieloletniego doświadczenia i opiera się o stawki ryczałtowe za konkretny Zasób (serwer czy komputer wraz z oprogramowaniem, router, UPS, drukarka, monitor itd.), z modułową budową planu. Ta forma współpracy jest tak przemyślana, by to wykonawcy zależało na jak najrzadszych interwencjach, a klient decydował o zakresie i priorytetach, w sposób elastyczny rozporządzając budżetem.

W ramach usługi klient otrzymuje:

  • Zapewnienie stabilności pracy Zasobów i Bezpieczeństwa Informatycznego infrastruktury.
  • Zapewnienie określonego poziomu ciągłości pracy Zasobów - sprecyzowanego Czasem Reakcji i/lub Czasem Naprawy (przestoju) - w ramach Dyspozycyjności.
  • Zapewnienie ochrony Danych Użytkownika, przed zniszczeniem i uszkodzeniem.
  • Pomoc techniczną oraz reprezentację techniczną, wobec producenta sprzętu bądź oprogramowania.

Realizacja zadań odbywa się w zakresie wybranym przez Zleceniodawcę osobno dla każdego Zasobu: poprzez profilaktykę:

  • monitorowanie;
  • administrowanie;
  • serwisowanie;
  • doradztwo i przekazywanie zaleceń w zakresie podnoszenia stabilności i bezpieczeństwa;

a w razie Awarii lub naruszenia Bezpośredniego Zagrożenia bądź Utraty Bezpieczeństwa Informatycznego, poprzez Interwencje:

  • od strony programowej;
  • od strony sprzętowej;

w określonym:

  • Czasie Reakcji i/lub Czasie Naprawy, w ramach Dyspozycyjności.

Przed rozpoczęciem stałej obsługi informatycznej wymagane są:

  • Szczegółowa ewidencja zasobów (specyfikacja sprzętu i oprogramowania) przynajmniej tych, mających być objętymi umową. (**
  • Audyt techniczny (zarówno pod kątem sprzętu jak i oprogramowania) zasobów (jeżeli już działają w infrastrukturze). (**
  • Selektywny audyt bezpieczeństwa IT w zakresie zapewniania dostępności i rozliczalności).(**
  • Rozpisanie ról i pełnionych funkcji zasobów. (**
  • Konsultacje i doradztwo (w oparciu o wykonany audyt). (**
  • Wstępne przystosowanie zasobów:
    - niezbędne naprawy i konserwacje;
    - instalacja i ponowna konfiguracja systemów „od zera”, dla zasobów objętych Czasem Reakcji i/lub Czasem Naprawy (o ile nie zostały przeprowadzone wcześniej przez Wykonawcę);
    - przygotowanie do monitorowania i administrowania;
    - ewentualne modernizacje i inwestycje, mające na celu: obniżenie ryzyka wystąpienia awarii i utraty danych, skrócenie czasu reakcji na awarię i/lub przywrócenia do działania infrastruktury, a w konsekwencji możliwość obniżenia kosztów ryczałtu (np. uzupełnienie o brakujący sprzęt czy oprogramowanie, wdrożenie automatyzacji backupu, wdrożenie możliwości połączeń zdalnych VPN, konsole do obsługi serwerów, oprogramowanie antywirusowe z funkcją nadzoru przez konsolę, sprawne i poprawnie skonfigurowane zasilanie awaryjne, zapasowe łącze Internetowe, itp.).


    Opcjonalnie:

  • Audyt całej infrastruktury informatycznej pod kątem bezpieczeństwa IT (wymagany także do opracowania / zweryfikowania Polityki Bezpieczeństwa Informatycznego).
  • Audyt legalności oprogramowania (zakupione oznacza możliwość legalnego posiadania ale nie zawsze użytkowania!).
  • W efekcie powyższych audytów, wprowadzenie stosownych zabezpieczeń, poprzez zmiany konfiguracji, modernizacje i inwestycje oraz uzupełnienie wymaganych licencji lub zmiana oprogramowania.

**) informacje i ustalenia, wymagane do przedstawienia indywidualnej wyceny w danym zakresie (podstawowym bądź opcjonalnym).
     Uwaga! Możliwość podjęcia się opieki danego zasobu, może zależeć od jego specyfikacji.


Inne opcje:
1) Uproszczony wariant umowy serwisowej, oparty o opłatę za gotowość do podjęcia Interwencji i pakiety godzin
3) Współpraca doraźna - stawki za roboczogodzinę - opcjonalnie pakiety kwotowe