PODSTAWOWY CENNIK USŁUG ROZLICZANYCH ZA ROBOCZOGODZINĘ PRACY INFORMATYKA / SERWISANTA
ważny od 01.01.2025
Większość z nas chce wiedzieć ile dana usługa będzie kosztować a nie jaka jest stawka za roboczogodzinę, dlatego, o ile zakres pracy jest możliwy do określenia z góry (np. dostawa sprzętu z jego konkretną konfiguracją), stosowane są stawki ryczałtowe.
Zależą one m.in. od poziomu skomplikowania, potrzebnej wiedzy / umiejętności czy doświadczenia lub jego braku (np. aplikacja nie jest nam znana), nie zaś jedynie od czasu wykonania. Czasem bywają korzystniejsze niż rozliczenia według roboczogodzin, choćby z uwagi np. na konieczność bezproduktywnego oczekiwania na zakończenie niektórych procedur, np. pobierania i instalowania aktualizacji czy procesów diagnostycznych, pod warunkiem jednak, że usługa nie jest wykonywana u klienta.
Ceny ryczałtowe, to jednak wycena konkretnego zestawu czynności, zatem, jeżeli zlecona jest instalacja systemu operacyjnego, zakłada się, że sprzęt jest sprawny, a ewentualny problem, nie będzie w ramach tej kwoty diagnozowany a tym bardziej naprawiany.
Podobnie będzie, gdy pojawi się problem np. z konkretnym sterownikiem na konkretnym sprzęcie czy systemie, który utrudni lub uniemożliwi wykonanie zlecenia (nie zawsze z doświadczenia temat jest znany i zawsze ktoś jest też pierwszy, a czasem producent dopiero pracuje nad poprawką a obejście może być niemożliwe).
W przypadku pojawienia się problemu, który podniesie koszty usługi, dalsza praca jest konsultowana z klientem.
Rozliczanie według stawek za roboczogodzinę, dotyczy więc głównie prac informatycznych i serwisowych wykonywanych u klienta lub zdalnie ale na czas (chyba, że koszty zostały z góry wycenione ryczałtowo), szczególnie jeśli stan sprzętu czy konfiguracji systemu są nam nieznane lub usterka nie jest typowa, co wymaga żmudnego szukania przyczyny / rozwiązania.
Do każdej faktury, dołączane jest rozliczenie z raportem.
Godziny wykonywanych usług | Stawka za rozpoczęte 30 minut | Koszt dojazdu do klienta | |
w granicach Wrocławia | poza granicami Wrocławia | ||
dni robocze od 8:00 do 20:00 |
50 do 150 PLN * |
do 50 PLN korki / odległość |
do 5,00 PLN / 1km (odległość liczona w jedną stronę) koszty, w przypadku wizyt nie przekraczających 8 godzin / 1 dobę, wraz z dojazdami |
sobota, niedziela, święta od 8:00 do 20:00 *** |
+50% stawki bazowej | ||
od 20:00 do 8:00 *** | +100% stawki bazowej | ||
Usługa ekspresowa tj. rozpoczęcie do 6 godzin **** |
+50% stawki wyjściowej, z uwzględnieniem ewentualnych powyższych zwyżek |
Pakiety kwotowe, ważne bezterminowo | ||
1000 PLN roboczogodzina z rabatem 10% ** |
3000 PLN roboczogodzina z rabatem 20% ** |
9000 PLN roboczogodzina z rabatem 30% ** |
Ceny netto, bez podatku VAT 23%
* Stawki godzinowe, podobnie jak te ryczałtowe, są zależnie od przedmiotu usługi i zostaną określone po uzgodnieniu zakresu prac a przed rozpoczęciem zlecenia, o ile usługa nie została wyceniona ryczałtowo.
W ramach jednego zlecenia złożonego, mogą być zastosowane różne stawki, dzięki temu klient nie jest obciążany za prostsze usługi tak samo jak za wysoce specjalistyczne i może skorzystać z jednej firmy do różnego poziomu zleceń.
** Względem stawki bazowej za roboczogodzinę, z uwzględnieniem ewentualnych zwyżek wynikających z pory wykonywania usług. Rabat nie dotyczy cen ryczałtowych.
*** Opcja dostępna tylko dla klientów, posiadających już kontakt bezpośredni do informatyka / serwisanta, jednak bez gwarancji dyspozycyjności.
**** Opcja wymaga potwierdzenia takiej możliwości (gwarancja dyspozycyjności tylko przy stałej umowie serwisowej).
Alternatywne formy współpracy:
1) Uproszczony wariant umowy serwisowej, oparty o opłatę za gotowość do podjęcia Interwencji i pakiety godzin
2) Obsługa informatyczna w ramach stałej umowy serwisowej, oparta o stawki ryczałtowe za konkretny Zasób